Sprekers

Maarten van Hooft – Presentator


Maarten van Hooft is sinds het begin al betrokken bij Paaspop. In 1997 startte hij als presentator van het toenmalige Blues Café, om vervolgens in allerlei hoedanigheden bij Paaspop aanwezig te zijn. Deze editie zal hij als moderator en host aanwezig zijn bij de Paaspop Academy. Maarten neemt zijn jarenlange festivalervaring mee en zal u deze middag leiden door het onderwerp ‘Onder Invloed?!’

Floris Nool – Werkveldspecialist


Ik ben Floris Nool 30 jaar en sinds mei 2016 werkzaam bij Ticketmaster als CRM & Analytics manager.

Ik heb een master Media Studies aan de Erasmus universiteit gedaan, een studie waarin je kijkt naar de sociologische aspecten van media. Mijn scriptie had als onderwerp de rivaliteit tussen Beatles en Stones fans in de jaren 60. Daarvoor een bachelor Communicatie & Multimedia Design aan de HHS. Ik werk nu dagelijks met het analyseren van bezoekers van concerten en festivals, het zoeken van de juiste doelgroepen voor de marketing van Ticketmaster en haar clients, en het adviseren van clients in hun uitingen.

Aart Bontekoning


Dr. Aart Bontekoning is organisatiepsycholoog en generatie-expert en zal voor jullie vanuit een wetenschappelijke benadering spreken tijdens de Paaspop Academy.

Nederlandse bedrijven vergrijzen spectaculair, tot 2035. Die bedrijven hebben de evolutionaire kracht van opvolgende generaties nodig om bij de tijd te blijven. Die kracht zit in het gebied waar een generatie de meeste werkenergie van krijgt. Maar, als je het niet ziet, kan je die kracht ook niet benutten. De meeste bedrijven zien het niet, nog niet. Met als risico dat hun cultuur veroudert en hun producten en diensten niet meer aansluiten op deze tijd. Vanuit een generatieperspectief worden verrassende mogelijkheden zichtbaar om de update-kracht van iedere werkende generatie in te zetten.
Aart promoveerde in 2007 aan de UvT op de verborgen kracht van generaties. In zijn laatste boek ‘Nieuwe generaties in vergrijzende organisaties’ geeft hij aan wat iedere generatie kan doen om zelf vitaal te blijven en de eigen organisatie(cultuur) te updaten.

Panel

Jochem Winterwerp


Jochem was 10 jaar lang gitarist bij zijn band Only Seven Left en verzorgde hiervoor ook het management, marketing en social media. Hier heeft hij verschillende dingen bereikt zoals het winnen van de Interactieve Award 2012 met zijn platform Zangergezocht.nl, uitverkochte zalen zonder airplay en een online fanbase opgebouwd.
Sinds 2012 is Jochem Winterwerp head of marketing/promotion concert & evenementen organisator bij Friendly Fire, bekend van onder andere Best Kept Secret, Indian Summer Festival, Kensington en Jett Rebel.

Bart Slangen


Online content & social media Agents After All

Bart begon zijn carriére op Fontys ACI: daar deed hij IEMES Communicatie. Tijdens zijn studie liep Bart stage bij Buro Pinkpop en deed hij de minor Communication & Arts in Brazilië. Na zijn afstuderen was hij verantwoordelijk voor de monitoring en uitvoering van de online kanalen van Pinkpop Festival.

 

In 2016 verruilde Bart het zonnige Zuiden voor Amsterdam, waar hij bij Agents After All aan de slag ging. Hier verzorgt hij de online marketing en social media voor o.a. Agents After All, Topbillin’, Concert at SEA en Royal Park. Daarnaast creëert hij content voor enkele artiesten die AAA vertegenwoordigd.

Rens van der Vorst


Rens van der Vorst (1971) werkt bij Fontys Hogescholen als Innovatie-something en Technofilosoof. Vanuit die rol houdt hij zich bezig met de impact van technologie op mens en maatschappij en dus op onderwijs. Hij is een veel gevraagd spreker en publicist op allerlei onderwerpen rond dit thema. Een paar voorbeelden zijn:

– onze verslaving aan smartphones (Rens is bezig aan het standaardwerk: Appen is Het Nieuwe Roken);

– de robotisering van de kenniswerker en beroepen van de toekomst (bijv. Personal Data Coach of downloadgieter?)

– het internet der dingen en waarom elke vergaderkamer een zingende sensor zou moeten hebben.

Daarnaast is Rens verantwoordelijk voor een internationaal programma dat probeert een Fitness App te bouwen, maar dan voor studenten.

Perry van de Vrede


Perry van de Vrede is een online marketing specialist op het gebied van muziekevenementen. Na zijn studie communicatie is hij een aantal jaar actief geweest als DJ/Producer op Armin van Buuren’s platenlabel Armada Music. Daarnaast heeft Perry diverse online marketing functies gehad in Nederland en België. Om zijn passie voor muziek en online marketing te combineren heeft hij zijn eigen agency ‘Hey Hugo!’ opgericht.

 

Hey Hugo! creëert en bedenkt online campagnes voor diverse festivals en events zoals Paaspop, We Are Electric, Hardshock, TREK en Vestival. Hierbij worden diverse kanalen zoals Facebook, Google AdWords, E-mail marketing en zoekmachine optimalisatie ingezet om de doelgroep te bereiken en te overtuigen.

Sonny Mathura


Sonny Mathura werkt met zijn eigen bedrijf Sonch Media Consultancy aan innovaties in de sector onderwijs en creatieve industrie. Innovatie heeft niet zozeer met nieuwe technologie, media, dienst of producten te maken maar met ervaring, beleving van de gebruiker/klant. Zijn achtergrond als docent Omgangskunde speelt daarop in, in het vak omgangskunde staat verandering, gedrag en communicatie centraal. In de sector onderwijs pakt Sonny innovatievraagstukken aan op het gebied van mediawijsheid, talentontwikkeling en burgerschap. Hoe zorgen wij ervoor dat wij actief, bewust en kritisch met media omgaan?